امیرحسین رادمنش

شتابزدگی و سرعت و پیچیدگی روزافزون تکنولوژی و جنبش نرم‌افزاری و ماهواره‌ای توسعه شهرها و شکل‌گیری کارخانجات خودکار، توازن و هماهنگی ارگانهای زیستی انسان را با طبیعت بر هم زده است. افسردگی و اضطراب و امراض روانی و مشکلات جسمانی حاصل از کم تحرکی سلامتی انسانها را تهدید می‌کند.

جامعه شناسان لزوم توازن بین کار و فراغت را در دنیای کنونی الزامی می‌شمارند و معتقد هستند که وضعی که یک قوم یا یک اجتماع با آن وضع اوقات فراغت را در دنیای کنونی الزامی می‌شمارند و معتقد هستند که وضعی که یک قوم یا یک اجتماع با آن وضع اوقات فراغت خود را می‌گذرانند. بهترین وسیله تشخیص سلامت آن قوم یا آن اجتماع می‌باشد، مردان تندرست و چابک و عاقل بر این امر توجه دارند که هرگز آن اندازه فرصت ندارند که به کارهای پیش پا افتاده بپردازند.

فعالیتهای ارزشمندی که برای ساعات غیر موظف وجود دارد و برای تندرستی و سلامتی روان توصیه می‌شود.

تفریحات سالم و فعالیتهای جسمانی است که بعلت تأمین نشاط و خودیابی و خودسازی و پیشگیری از گرفتاریهای جسمانی و روانی و جایگاه خود را در جوامع کنونی نشان می‌دهند.

کودکان، جوانان، پیران ، بیماران روانی و جسمانی، زندانیان، معتادان و ... هر کدام و از هر طبقه و گروههای اجتماعی به نوعی اوقات فراغت خود را سپری می‌سازند و امکانات این نوع مشغولیتها را باید بوجود آورد البته از طریق ارگانهای ذیربط و مدارس با برنامه‌های هدفمند شده.

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا